كنترل ماشين با چشم

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

كنترل ماشين با چشم
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391

 

به گزارش ان بي سي ، «رائول روژاس» محقق هوش مصنوعي دانشگاه Free برلين اعلام کرد اين تکنولوژي حرکات چشم راننده را دنبال کرده و در مقابل خودرو را به هر مسيري که فرد در حال نگريستن به آن است ، هدايت مي کند. اين فناوري جديد در فرودگاهي در پايتخت آلمان معرفي شد.

در اين نمايش راننده توانست خودرو را با حرکت دادن مسير نگاه کنترل کرده و آن را با سرعت 50 کيلومتر بر ساعت براند. به گفته روژاس هدف بعدي استفاده از اين تکنولوژي که eyeDriver نام دارد ، در راندن خودرو با سرعتي برابر 60 کيلومتر بر ساعت و در نهايت راندن خودرو در خيابان هايي است که عابران در آن رفت و آمد دارند.

با اين حال گزينه هاي ايمني درباره اين تکنولوژي زمان تجاري سازي آن را با سئوال هاي متعددي مواجه مي کند. گزينه هايي مانند نگاه کردن به يک عابر پياده يا نوشتن يک پيام كوتاه يا صحبت کردن با تلفن همراه در هنگام رانندگي با کمک اين تکنولوژي از جمله مواردي است که مي توانند در هنگام استفاده از اين تکنولوژي خطرساز باشند.

پاسخ محققان به اين انتقادات خودرويي خودکار به نام «روح برلين» است که از مسيرياب جي پي اس ، دوربين هاي تصويربرداري ، ليزرها و اسکنرهاي متعدد برخوردار است که مي تواند رانندگي خودرکار را در خودرو پشتيباني کند. به اين شکل امکان هدايت خودکار خودرو يا هدايت آن با کمک چشمهاي راننده وجود خواهد داشت و در اين صورت اتومبيل بر اساس تجهيزاتش رانندگي را به عهده مي گيرد و تنها بر سر تقاطع ها به راهنمايي راننده نياز خواهد داشت.

 

منبع:www.auapg.blogfa.com

 

 

 

 

 

 

كنترل ماشين با چشم
محققان آلماني فناوري جديدي ابداع کرده اند که به رانندگان امکان مي دهد تنها با کمک چشم هاي خود خودرو را هدايت کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: علم و فناوري، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پاتوق مي باشد.